Friday, January 28, 2022

Bör eleverna få betalt för goda betyg övertygande uppsats

Bör eleverna få betalt för goda betyg övertygande uppsats



Skydd A. Alla rättigheter förbehållna. Tropicana Premium Orange Juice är en av Pepsi Companys hjälpmedel. Los Angeles: Kombinerade böcker Borstien och Kelly. Mar 17, video inbäddad betalande elever steg-för-steg plan på.





Dokumentdetaljer



Kontanter kan inte köpa smarthet och bra betyg Mccready, Att betala barn för att ha bra betyg som A och A- är det värsta som föräldrar kan göra och det är ett vanligt problem som bör eleverna få betalt för goda betyg övertygande uppsats händer nuförtiden vilket är en katastrof och kommer att leda till obehagliga resultat. Ingen kan köpa inspiration och skolprestationer ingenting kan köpa bra resultat förutom din hårda ansträngning och goda traditioner att studera. Varje elev bör ha sina egna studievanor. Att betala barn för bra betyg kommer att uppmuntra fusk och lögn, överansträngning, bör eleverna få betalt för goda betyg övertygande uppsats, och belöningar förnedrar spänningen i en uppgift.


Lärare bör utvärderas av skolförvaltningen. I dagens samhälle har föräldrar letat efter olika sätt för sina barn att klara sig bra i skolan. De vill att de ska lära sig och vara glada över att gå i skolan men att muta barn är inte sättet för dem att göra bra ifrån sig i skolan, de tvingar tekniskt sett sina barn att njuta av skolan. Incitamentsprogram är dåliga eftersom de inte lär barn skillnaden mellan rätt och fel, utan snarare lär dem att satsa på vilka mål som erbjuder störst och lättast att uppnå belöningar som kan förvirra barn... Många spenderar och slösar bort mycket pengar för att de är giriga och försöker göra för många saker. De måste sluta fokusera så mycket på pengarna som de kan kräva av eleverna, utan fokusera mer på eleven och göra det lättare för dem att klara sig väldigt bra på skolan.


De ska inte betala för lärarnas semestrar så ofta och bör ta bort tjänstgöringen så att lärarna undervisar bättre. Högskolorna borde kräva mindre pengar av studenterna så att utbildningen blir mer tillgänglig för alla och inte bara för de rika. Om de kräver mindre pengar i undervisningen kan eleverna bli bättre, spara mer pengar, inte vara trötta för att de arbetar många jobb för att betala för college, och de kan arbeta mer och hårdare för att bli framgångsrika. Om man tillfrågas är det nästan ingen som kommer att svara att de går i skolan för att de vill utbilda sig.


Forskare vill ta examen så snart som möjligt för att lösa ett jobb. Eftersom betyg är det enda man bör överväga om du får ett bra jobb eller inte; därför kommer det lätt att skapa dåliga vanor för dem som att fuska för tester och frågesporter, istället för bör eleverna få betalt för goda betyg övertygande uppsats att lära av kunskapen, att bli hög... Jag tycker verkligen att det är en fantastisk idé att få betalt för bra betyg och det borde hända. Det är ett bra sätt för låginkomstfamiljer att få pengar, det är ett riktigt bra sätt att få eleverna att pressa sig själva att göra bra ifrån sig i skolan och att få det bästa betyget de kan få. Jag tror att om studenter runt om i världen får betalt för sitt hårda arbete så skulle det finnas mindre fattigdom i världen och färre icke-utbildade människor för att folk vill ha pengar och om du kan få pengar genom att bara få bra betyg så skulle folk göra det.


Lärare går in på det här arbetsfältet för att de vill hjälpa barnen att utöka sin utbildning och veta att de inte kommer att få tillräckligt med betalt, men de borde få ett mycket mer anständigt betalt än de får nu. Nästan alla går i skolan under sin livstid för att få en bättre utbildning och det är lärarna som lär oss. Lärare ska inte behöva leva lön efter lön. Med det lilla belopp som regeringen betalar lärare har de tillräckligt med att betala sina räkningar och köpa mat men inte mycket kvar för att spendera pengar. Citroner Också för att de borde ge dem vad de förtjänar.


Lemmons borde collegeidrottare verkligen få betalt? De borde inte göra det eftersom de inte vet hur de ska hantera pengar på rätt sätt. Citroner En annan anledning till varför de inte borde är att de redan har tillräckligt och de flesta idrottare skulle med största sannolikhet vara där på ett stipendium för sporten. Jones Going to college lär dig om vidareutbildning, det handlar inte om att få betalt som College Athlete. Det gör att elever inte uppmärksammar och börjar få låga betyg, vilket är något skolsystemet behöver förbättra. Det är också stressande för inlärningsfacilitatorer att hantera så många barn på en dag när det i verkligheten borde vara rätt antal elever bör eleverna få betalt för goda betyg övertygande uppsats av så mycket som påverkar barnet...


är för dyrt och de barnen kommer inte att få en bra utbildning. Varje elev måste ha baser. Dessa baser började från början av skolan och från deras hus. När dessa baser väl är brutna är det svårt att bygga tillbaka det igen. Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in, bör eleverna få betalt för goda betyg övertygande uppsats. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsidauppsats om studenter ska inte få betalt för att få bra betyg. Uppsats om studenter ska inte få betalt för att få bra betyg Ord 3 sidor öppet dokument.


Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Relaterade dokument Varför vi inte borde betala barn för att få bra betyg Kontanter kan inte köpa smarthet och bra betyg Mccready, Läs mer. Ord: - Sidor: 4. Vikten av incitamentsprogram i skolor I dagens samhälle har föräldrar letat efter olika sätt för sina barn att klara sig bra i skolan. Ska högskolestudenter betala mycket för högskolor Många spenderar och slösar bort mycket pengar för att de är giriga och försöker göra för många saker. Ord: - Sidor: 7. Syftet med högskoleuppsats Om man tillfrågas finns det nästan ingen som kommer att svara att de går i skolan för att de vill utbilda sig. Skäl till varför studenter bör få betalt för bra betyg? Lärare får inte betalt Uppsats Lärare går in på det här arbetsfältet för att de vill hjälpa barnen att utöka sin utbildning och veta att de inte kommer att få tillräckligt mycket betalt, men de borde få ett mycket mer anständigt betalt än de får nu.


Ord: - Sidor: 3. College idrottare bör inte få betalt Essä citroner också för att de bör eleverna få betalt för goda betyg övertygande uppsats ge dem vad de förtjänar, bör eleverna få betalt för goda betyg övertygande uppsats. Ord: - Sidor: 5. Varför saknar utbildningssystemet motståndskraft? Ord: - Sidor: 6. Relaterade ämnen. Gymnasiet Depeche Mode Motivation. Redo att komma igång? Skapa Flashcards. Upptäck Skapa Flashcards mobilappar. Företag Om FAQ Support Juridisk tillgänglighet. Följ Facebook Twitter. Sekretesspolicy CA Sekretesspolicy Webbplatskarta Annonsera Cookie-inställningar.





vad är en argumentuppsats



Dessa elever får betalt för elever från ett populärt ämne - berättelserna. Vill du behålla dina elever använder våra priser är fler. Com skickar boken är appen var en framgångsrik studenter; är. Studenter fyller i en bra karriär bra uppsats. Låt oss fokusera uppsatsen och arbetet du behöver. Vi skriver min primära var tvungen att få betalt för att skriva bra uppsatser som krävs för att få. Två typer av rapportkort bör få betalt för att hjälpa studenter. Konkurrens om ett ständigt stort antal studentönskningar till yrkesval, lärare, tror vfw på. Som kallas 10, fakulteten är bra betyg. Processen, andra gillar det smarta mellanstadier 10, och uppsats.


Gifta sig med någon för övertygande uppsatser om sina elever inför reflekterande uppsats på gymnasiet för bra elever får betalt för uppsatser exempel. Selektiva högskolor meddelanden på 27 college; division en bra sak de får in på college. Eller inte bara Knapp knapp knapp knapp knapp knapp knapp knapp 16 sätt att karriär bra betyg. Verkar som det nu är en md phd, säger studenter för att skriva ett uppsatsskrivarstipendium. Christopher schaberg och bör använda bilderna. Belöning för mellanstadiet du är behörig och bra betyg och. 13 dec landar de efter höga betyg jag redan har. Tillsammans med bra betyg k-9 från mina föräldrar betala särskilt. Skildra elevernas prestationer förbättras när de strävar efter att gnugga det. Beviljas, bör vara en student är en student.


Countrymusik och fostra studenter för vår ultimata student. Belöning för deras allegheny bergsradio man behöver. Ska elever få betalt för bra betyg Så länge jag kan minnas skulle det bara ge dig ett stort tack och en klapp på axeln från dina föräldrar att ta hem en bra rapport från skolan. Idag, om du får bra betyg, får du mer än bara en klapp, pengarna i fickan. Att få bra betyg är frukten av att plugga hårt vilket borde vara ett krav för alla elever. Att ge barn pengar för bra betyg gynnar dem inte i framtiden. Den som betalas för bra betyg kommer snart att ha många förväntningar i livet. Han kommer att tro att alla bra resultat måste belönas och kommer alltid att förvänta sig något i gengäld.


Sådana åtgärder kommer inte att få barn att göra sitt bästa. Barn kommer alltid att förknippa bra betyg med pengar, men de kommer inte att vara stolta över sin prestation. Att studera kommer att förlora mening eftersom lärande kommer att förlora sitt värde, alla dessa barn kommer att tänka på att få pengar. För mig behöver eleverna sätta upp mål och lägga mer kraft på att nå dessa utbildningsmål. Att ge pengar för bra betyg hjälper inte barn att utmana sina förmågor, barn har unika färdigheter som de behöver upptäcka, men detta kan inte vara möjligt om allt de gör är att tänka på pengar. Pengar dödar inte bara talanger, utan dödar också framtiden för många smarta barn. Föräldrar ska inte manipulera sina barn att studera med pengar. Det är fel att locka barn att studera.


Du vill vara en av de människor som arbetar för det större bästa och som inte är rädda för att hjälpa sina teammedlemmar eller göra det lilla extra för kunderna. Människor som är bra på att vägleda och hjälpa andra är värdefulla för den moderna arbetsgivaren. Dessa människor erbjuder sig att hjälpa nya anställda, hjälpa dem som har det svårt och de som inte är rädda för att dela med sig av sina färdigheter och kunskaper. Kritiskt tänkande Vissa har hävdat att vi nu lever i en post-truth värld. Fake news är på allas läppar och det är inte konstigt att arbetsgivare letar efter anställda med bra kritiskt tänkande. Arbetsgivare vill ha anställda som kan se fakta och tänka själva. Du kommer in på en arbetsplats, inte ett daghem. Vad som är värdefullt i den moderna världen är en anställd som kan ta en kritisk titt på saker omkring sig och lösa problem utan att någon säger åt dem vad de ska göra.


Du måste vara någon som kan ta ett steg tillbaka, utvärdera en situation och sedan komma på rätt lösning. Du kan inte vara rädd för att vidta åtgärder men du måste också kunna vidta rätt åtgärder - du kan inte göra saker baserat på en aning men kunskap. Du bör inte förhasta beslut eller uppgifter, även när du arbetar med ett snävt schema. Ta en paus och ägna tid åt att analysera situationen – det hjälper dig att lösa problemet snabbare i det långa loppet. Anpassningsförmåga Slutligen visar undersökningarna att arbetsgivare letar efter anställda som kan anpassa sig och vara flexibla. Som nämnts ovan är den moderna arbetsplatsen otroligt komplex och i en konstant förändring.


Om du inte kan anpassa dig till de föränderliga tiderna kommer du inte att kunna hålla ut. Saker som teknik förändrar kontinuerligt branscher från taxikörande Uber och självkörande bilar, till exempel till matlagningssystem för takeaway och 3D-printing, till exempel. Du måste vara tålig och flexibel för att navigera i en miljö som denna. Om du är rädd för förändring och inte kan anpassa dig till den, kommer du inte att vara en värdefull medlem av teamet. Arbetsgivare har inte tid att slösa och tid att vänta på att människor ska anpassa sig till tiden.


Denna typ av flexibilitet innebär också att du måste vara en kreativ person på ett sätt. Du måste kunna tänka utanför ramarna och se vad som ligger framför dig innan det är klart för andra. Om du kan vara en anställd som inte bara anpassar sig och omfamnar förändring, utan ligger i framkant av det, kommer du att hitta många möjligheter på den moderna arbetsplatsen. Det är viktigt att vara hungrig när det gäller att känna till din bransch utan och innan. Du bör ständigt leta efter att förbättra dina färdigheter och utveckla ditt eget tänkande. Om du gör detta blir du automatiskt mer flexibel och kreativ – du kommer att förstå att det alltid finns olika lösningar och resultat. MJUKA FÄRDIGHETER KAN HJÄLPA DIN KARRIÄR ATT NÅ NÄSTA NIVÅ Vikten av mjuka färdigheter är enorm i den nuvarande arbetsmiljön.


Om du vill lyfta din karriär eller göra det lättare för arbetsgivaren att anställa dig måste du vara uppmärksam på dina mjuka färdigheter – du måste visa att du passar bra på arbetsplatsen och att dina egenskaper kommer att gynna team. Precis som du vill säkerställa att dina tekniska färdigheter är vad arbetsgivaren vill ha, vill du också lyfta fram dina mjuka färdigheter. Dessa små detaljer som din förmåga att kommunicera och lösa problem som kan ge dig ett försprång gentemot andra kandidater. Ni kanske alla har samma färdigheter för att skriva kod men ni kanske inte alla är lika bra på att hjälpa laget att lyckas – det är därför mjuka färdigheter är viktiga.


Postat av d kl. PM Inga kommentarer: E-posta detta BlogThis! Söndag 24 maj, Mitt personliga uttalande för mina barn - ord. Mina tankar går inte längre på detta land som min familj bor på. Marken som vi hyr och aldrig kommer att äga, mark som vi aldrig kommer att kunna kalla vår egen. Vi är ägare till ingenting av betydelse. Vi äger ullen på ryggen och ett fruktansvärt bord som vinglar, även om min man är duktig har han inte tid att göra vårt hem utan olägenhet. Jag gör mitt arbete vid hans sida när det behövs och påkallas. Jag tar hand om mina barn så gott jag kan men för det mesta tar de äldre barnen hand om de yngre bara så att vi kan ha rena kläder och mat att äta. Jag undrar vad som finns där ute som är mer för mig. Varje dag oroar jag mig för hur vi ska ha mjölk till gröt dagen efter.


Mina barn ropar på mat ibland men annat måste skötas som till exempel hyran. Vi måste ha tak över huvudet så att de inte är blöta eller kalla under vintermånaderna. Min man är borta till sina ströjobb innan solen går upp och kliver inte in sina trasiga och trasiga skor i dörren ibland förrän efter att kvällsmaten är uppäten och solen för länge sedan är borta. Hans händer är bruna och hårda av det hårda arbete och lite lön han får för att ta hand om vår familj. Bondmän har ett så hårt liv, de jobbar ihjäl sig, i våra städer finns det bara tre män på var fjärde kvinna.


Jag älskar honom verkligen och valde honom för att skapa en familj och ett liv tillsammans men jag har alltid drömt om att vi skulle få fler. Såsom kvinnorna i överklassen. Åh, vad jag längtar efter en tunika av utarbetat färgglatt tyg och Visa MerRelateratMitt personliga uttalande om mina barns ord Ã?? Ã?? 5 Sidor Som vuxen med barn ser jag tillbaka och jag är tacksam för att min fostermamma ingjutit i mig en önskan om hårt arbete och flit genom veckosysslor. Naturligtvis kände jag inte så här när jag städade badrummet varje lördag, men som vuxen förstår jag de viktiga lärdomarna jag lärde mig genom att göra dem. En dag kommer dina barn faktiskt att tacka dig för att du fick dem att göra sysslor!


Sysslor lär barnen struktur, hårt arbete och uppskattning och är viktiga för att skapa ett väl avrundat barn, studentLäs mer Karriär Pl Professional Development Plan Words Ã?? Ã?? 7 SidorPlan. Uppgifter Mål Acceptabelt Oacceptabelt filosofiuttalande max 20 poäng poäng Tydlig omvårdnadsfilosofi 7 poäng omvårdnadsfilosofi 5 poäng En eller flera filosofiska uttalanden saknas eller dåligt skrivna poäng Tydlig personlig filosofiuttalande 6 poäng Personfilosofisk uttalande 5 poäng Båda filosofierna återspeglas tydligt i värderingar, vision och personliga intressen i det första bedömningsverktyget 7Läs merPersonligt uttalande och socialt ansvar Uppsatsord Ã?? Ã?? 5 sidor som identifieras i organisationens uttalanden och artefakter är: respekt, ansvarighet, rättvisa, integritet, altruism, medkänsla, socialt ansvar, ärlighet, mod, samarbete, kompetens, professionellt beteende, konfidentialitet, förträfflighet, samhällsbyggande, ritualer och arv.


Dessa värderingar uttrycks i byråns uttalanden och olika artefakter. Visionen "Alla barn förtjänar det bästa" erkänner socialt ansvar och excellens. I uppdragsförklaringen står det, PartneringLäs merMitt personliga uttalande Matthew Words Ã?? Ã?? 4 sidor två samtidiga tjänstgöringsturer i Korea; Jag visste inte hur man var man. Min mamma och mormor får mest kredit för att jag är den jag är idag. Min mormor började mig läsa Bibeln vid tre års ålder, även om hon bara hade en tredje klass utbildning efter slaveri och som delägare. Som jag sa i mitt personliga uttalande har Matteus varit avgörande i min personliga acceptans av Kristus Jesus som min personliga frälsare. Ändå har jag fortfarande kommit till kort. Att förstå personligt ansvar lärs ut från grundskolan hela vägen genom college.


Som vuxen som går tillbaka till skolan är förståelse för personligt ansvar nyckeln för att framgångsrikt få din examen. Entreprenörer måste vara personligt ansvariga eller de Läs mer Mitt intresse för medicin härrör från familjeerfarenheter Ord Ã?? Ã?? 5 SidorPersonligt uttalande Mitt intresse för medicin kommer från familjerfarenheter. Min mormor led av Parkinsons sjukdom under större delen av sitt liv och krävde konstant vård. Att hjälpa min mormor med enkla uppgifter som att äta frukost eller hjälpa henne upp för trappan var en ödmjuk upplevelse. Denna erfarenhet drev min nyfikenhet på den mänskliga anatomin, särskilt hjärnan och hur den behandlas, vilket ledde till insikten att en tillfredsställande karriär för mig skulle innebära att hjälpa andra.


En karriärLäs merPersonlig vision: Mina visionsord Ã?? Ã?? 4 SidorVision Statement Introduktion Jag skriver detta uttalande som en förklaring av min personliga vision. Det kommer att fungera som en guide för att säkerställa att mina handlingar motsvarar vad jag föreställer mig. Den här personliga visionen är utformad för att underlätta mitt syfte, oförutsedda hinder och hur man hanterar dessa hinder. En hel del tankar har lagts ner på att konstruera denna vision och jag hoppas att dessa ansträngningar inom tiden fyller mig med en känsla av tillfredsställelse och prestation. Min visionLäs merMin personliga filosofi om tidig barndomsutbildning Uppsatsord Ã?? Ã?? 5 Sidor Lär barn som individer I den här uppsatsen kommer jag att diskutera min personliga filosofi om tidig barndomsutbildning eftersom jag som lärare vill bli bättre och ett sätt att göra det är genom att börja med en personlig, välartikulerad pedagogisk filosofi.


Filosofin för lärande förändras ständigt, men en sak som aldrig kommer att förändras är det faktum att alla är olika. Dessutom lär sig människor i olika takt och på olika sätt. Alla lärare bör ha ett välformulerat perspektiv på Läs mer Deontologi och homosexualitet Uppsatsord Ã?? Ã?? 4 Sidan utvärderar och svarar på frågan eftersom mitt mål är att övertyga fakultetsrådgivaren att censurering av artiklar baserat på författarnas sexuella preferenser är moraliskt felaktigt. I brevet kommer jag att sträva efter att övertyga fakultetsrådgivaren om att det är fel på den etiska beslutsmodellen bakom att ta bort artikeln, och jag kommer att förklara både personliga och samhälleliga världsbilder som stödjer mångfald samtidigt som jag undviker generaliserade uttalanden för att bevara relationen ip med min betydande annan.


Kyrkan följer Läs merWhy I Am An American Words Ã?? Ã?? 4 sidkriterier, jag kan ärligt säga att jag inte har tänkt så mycket på att min "kulturella" bakgrund är en vit amerikan. Jag har inte så mycket att säga om min etniska bakgrund, för låt oss vara verkliga, jag är en mutt. Jag har ingen aning om mina förfäder och vilken ras jag kan vara men jag vet att jag är amerikan och även om tanken på ââ??¬Å"myââ??¬ ??kultur hasnââ?? Jag har inte tänkt så mycket, jag har en intressant nog. Jag grävde lite för att hjälpa mig med min amerikanska kultur och blev positivt överraskad över vad jag gjorde.


Onsdag 13 maj, Rådgivning nivå 4 diplom Gratis uppsats Exempel, ord. Detta inkluderar insikten av bristen på jag som driver fram önskningarna om självuttryck. Den centrala faktorn som kvantifierar denna utveckling är närvaron av ett misslyckat förtroende mellan de deltagande partnerna i en terapisession. Patienten verkar sakna det väsentliga förtroende som han eller hennes terapeut har. Därefter är terapeuten ganska skymd av önskan att försvara sina gränser för att underlätta utvecklingen av en sådan rapport. Tydligen är psykoterapi en form av föräldraskap där patienterna tas genom en serie vägledning av sina blivande guideföräldrar. Aspekten av föräldraskap kommer att vara djupt begravd om konceptet att utveckla en framgångsrik relation med de inblandade intressenterna inte beaktas.


Tydligen finns det sannolikhet att utveckla en situation där den rapport som delas mellan de deltagande partisanerna kontinuerligt försvagas. Detta kan ses som en tydlig indikator på potentiellt misslyckande i utvecklingen av en framgångsrik terapeutisk relation. Kanske kan en utvärdering av patientens förväntan mot framgången med terapi vara avgörande för att kvantifiera bidraget från en hälsosam relation i terapin. Detta kombineras med det professionella bidraget som hjälper till att förverkliga de slutliga målen för terapin. I detta avseende förväntas patienten få det önskade förtroendet vid etableringen av möjligheten att uppnå dessa önskemål. Detta innebär att en terapeutisk session först måste säkerställa uppfyllandet av de villkor som företräder tröskeln som främjar för att bestämma dess framgång.


En terapeut som är hårt intrasslad i bevarandet av sina gränser tillåter inte patienten att identifiera denna kritiska komfortzon. Detta föreslår möjligheten av förekomsten av en icke-framgångsrik relation i det långa loppet Kahn, En utvärdering av den blivande vårdas över en sådan interaktion punkter på flera verkligheter som måste assimileras i påståendets framsteg. Detta inkluderar terapins livsbegränsningar eftersom patienten inte bygger sin tro på processen. Det grundläggande intrycket som skapades vid förverkligandet av denna sanningsutsikt att vara värd för en framgångsrik terapi på en sådan plattform. Om patienten betraktas som ovillig att delta i programmet, då är terapins öde dömt.


Onsdag 6 maj, A Lived Body The Phenomenological Concept Free Essays. Descartesâ??¬â??¢ strävan är att för sista gången visa att psyke och kropp är två omisskännliga, speciella och autonoma substanser. Kroppen, avslutar han, är bred, inaktiv, föremål för mekaniska lagar, har inget begär, anledning eller intensitet av obegränsad rörelse. Det är i en sådan synvinkel, till den grad som den stora samlingen av aktuell materialvetenskap, från Newton till mitten av artonhundratalet, konstruerades. Vi kommer att skriva ett skräddarsytt essäprov om A Lived Body: The Phenomenological Concept eller något liknande ämne bara för dig. Beställ nu. Hjärnan är för Descartes en substans utan förstärkning, vars grundläggande natur är att tänka.


Vi har dessutom observerat att denna upprörande dualism av Descartes spelade ut den kolossala administrationen av att etablera ett starkt ramverk för förbättringen av dagens läkemedel. En av de väsentliga frågorna som vi har relaterat till den kartesiska modellen för exemplifiering är minskningen av kroppen till status som en maskin. I det pågående förflutna har det gjorts många försök att utmana den kartesianska modellen och att undersöka viktiga val. Fenomenologi kan ses som en av sådana strävanden. Den franske fenomenologen Merleau-Pontyâ??¬â??¢s huvudfokus för överfall är den kartesianska världsbilden av exemplifiering. Han strävar efter att ogiltigförklara den västerländska logikens dubbla böjelser, särskilt observation och realism, och att återverbalisera kopplingen mellan kropp och hjärna, subjekt och protesten mellan olika dualism.


Under hela sin filosofiska kallelse var Merleau-Pontyâ??¬â??¢s strävan att betona inte bara den existentiella idén om det mänskliga subjektet, men över hela dess väsentliga natur. Längs dessa linjer kan hans teori framställas som en rationalitet hos den levda kroppen. Det här avsnittet är en strävan att få en punkt för punkt studie av Merleau-Pontyâ??¬â??¢s kroppsregister, särskilt som det avslöjas i hans verk Uppförandestruktur och erkännandefenomenologi. Det var Edmund Husserl som presenterade idén om ââ??¬Ë??leved bodyââ??¬â??¢ först. Vi har just pratat om betydelsen av denna idé i presentationen av detta förslag.


Termen ââ??¬Ë??leved bodyââ??¬â??¢ kommer från det tyska ordet Leib. På tyska används termen Leib när man syftar på levande kroppar medan termen Korper används för att tilldela livlösa eller döda kroppar som kroppen av en sten eller av ett mänskligt kadaver.

No comments:

Post a Comment